BEEQUIP stelt voor: Customer Officer

Donny Rietdijk

Niemand van zijn familie had ooit gedacht dat Donny bij een bank zou gaan werken. Toch zat hij de eerste 17 jaar van zijn carrière honkvast op zijn plek bij ABN Amro. Eigenlijk wilde hij daar helemaal niet weg. Sinds april 2017 werkt hij toch bij BEEQUIP.

Hoe is dat zo gekomen?

“Mijn huidige directe collega Suzan ken ik sinds mijn start bij de bank in het jaar 2000. We hebben daar nooit samengewerkt, maar ze wist hoe ik werkte en dat vond dat ik goed bij BEEQUIP zou passen. Drie keer heeft ze gepolst of ik misschien naar BEEQUIP wilde komen. Ik voelde me gevleid, maar ik had het erg naar mijn zin bij ABN AMRO Bank dus het was drie keer ‘nee’. Op een avond heeft Joris Linders mijn voicemail ingesproken met redenen waarom we eens een kop koffie moesten gaan drinken. Een kop koffie kan geen kwaad, dacht ik. En hier zitten we nu.”

Waarom koos je uiteindelijk toch voor de overstap?

“De mogelijkheid om mee te bouwen aan het bedrijf trok me heel erg, BEEQUIP is een platte organisatie waar besluiten snel worden genomen. Deze komen niet zelden vanuit het personeel. Bijvoorbeeld in onze Changemeetings waar we continue onze bedrijfsprocessen blijven verbeteren.

Wat doet een Customer Officer?

De Customer Officer is de spil in het bedrijf. De functie bestaat niet alleen uit het verwerken van binnenkomende contracten, het controleren van de bijbehorende stukken en contact met onze klant of tussenpersoon. Je zorgt ook voor een zeer nauwe samenwerking tussen het sales team, de analisten, juristen en de collega’s van finance. Zodat zelfs de meest complexe aanvragen in goede banen worden geleid. Daarnaast zijn we continue bezig om interne en externe procedures te verbeteren, dat is echt dat stukje meebouwen aan het bedrijf.”

Je bent sinds ruim een half jaar in de wereld van equipment terecht gekomen. Hoe bevalt dat?

“Mijn vader is vrachtwagenchauffeur geweest en hierdoor heb ik van kinds af aan altijd al interesse gehad voor equipment. De afgelopen maanden is mijn kennis over equipment aardig gegroeid en herken ik aardig de verschillende typen objecten. Het is erg leuk om onderweg materieel te zien wat door ons is gefinancierd. Dan denk ik: ”We zijn echt de motor van de economie.”

Wat voorspel je voor de toekomst?

“Bij BEEQUIP staat het equipment en de klant écht voorop. Ondanks de harde groei die we doormaken verliezen we dit niet uit het oog. Als we dezelfde waarden behouden en blijven werken op de manier waarop we dat nu doen, dan gaan we een mooie toekomst beleven met zijn allen.”