Fintech

Hoe hebben we dankzij technologische ontwikkelingen binnen Beequip onze klanten nog sneller aan materieel geholpen in 2021?

28 december 2021 - 2 minuten lezen

Gedurende het jaar werken we bij Beequip hard aan het verbeteren van de online services om onze klanten zo snel mogelijk te helpen. Dit doen we onder andere door het automatisch inschatten van de marktwaarde van het materieel, het automatiseren van leaseaanvragen en de hackweek die we organiseren om innovatief te blijven. Maar hoe veel sneller zijn we nu daadwerkelijk geworden in het afgelopen jaar? Dat lees je hier.

Automatische controles

Bij een lease aanvraag kijken we naar 3 onderdelen om de risico’s zo goed mogelijk in te schatten: LGD (loss given default: het bedrag dat Beequip verliest wanneer een klant in gebreke blijft), PD (probability of default: de kans dat een klant failliet zal gaan tussen nu en een jaar later), en KYC (know your customer: verifiëren van de identiteit van de klant).

Van al deze controles gaat op dit moment 52% automatisch. Dit is een stijging van 48% vergeleken met 2020. Hierdoor kunnen we de klant sneller verder helpen.

Aanvraag tot ontvangen van het contract

Bij Beequip vinden we het belangrijk om het MKB zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Want we begrijpen dat je er als ondernemer vaak snel moet handelen. Hierom is er dit jaar hard gewerkt om het gehele leaseproces te versnellen, zodat onze klanten snel met hun aanwinst aan de slag kunnen.

In vergelijking met 2020 zijn we hier dit jaar 30% sneller in geworden. Met al de automatische aanpassingen is het nu mogelijk om gemiddeld binnen een uur je contract te ontvangen.

Contract retour tot uitbetalen

Tot slot hebben we ook het proces tussen het terugkrijgen van het getekende contract en het uitbetalen van de leverancier weten te versnellen. Dit gaat nu ook 30% sneller dan in 2020, wat betekent dat je momenteel gemiddeld binnen 65 uur uitbetaald wordt. Super snel dus!

Contracten en collega’s

Dankzij al deze ontwikkelingen hebben we veel nieuwe klanten aan ons kunnen binden. Zo hebben we 2 keer meer lease contracten afgerond in 2021 dan in 2020. Dit komt neer op een groei van 108%.

En om al deze klanten ten alle tijden zo goed mogelijk te kunnen helpen hebben we ook extra mankracht nodig. Dus ook hierin zijn we met 30% gegroeid in vergelijking met 2020, zodat we meer tijd en aandacht kunnen besteden aan de aanvragen die binnenkomen.

Grote stappen gemaakt

De technologische ontwikkelingen die we binnen Beequip uitvoeren zorgen ervoor dat we het MKB sneller aan een leaseoplossing kunnen helpen, en zo ook sneller van materieel kunnen voorzien. Op naar een mooi 2022 vol nieuwe technologische ontwikkelingen!