Dynamisch, sociaal en toch productief: de werkomgeving van Beequip is het allemaal dankzij Esther de Glopper

20 december 2022 - 6 minuten lezen

Met corona achter ons werken steeds meer mensen weer vaker op kantoor. Van het ontmoeten van nieuwe collega’s tot een praatje bij de koffiemachine, de sociale dynamiek op kantoor kan bijdragen aan ontspanning, afwisseling en verbetering van teamspirit en collegialiteit. Nu de lange lockdowns verleden tijd zijn en mensen gewend zijn geraakt aan de flexibiliteit van een hybride werkvorm, is het sociale component van kantoor nog meer in beeld. Maar hoe zorg je nou voor een goede werkomgeving, waar de balans tussen rust en stilte en sociale dynamiek tussen collega’s goed tot zijn recht kan komen?

Een fijne werkplek schud je niet een twee drie uit je mouw; het vereist tijd, aandacht en inzet. Esther de Glopper weet dit als geen ander. Als Office Manager is zij namelijk dé essentiële schakel voor de organisatie van alles wat er gebeurd op kantoor. Na jaren in de horeca kwam tijdens corona een positie bij Beequip op haar pad. Met beide handen greep ze deze kans aan, en is sindsdien met veel plezier een belangrijk onderdeel van Beequip geworden.

Kun je iets vertellen over je werkzaamheden als Office Manager?

“Twee jaar geleden begon ik hier in mijn functie. Hoewel de taken er al wel waren, moest de functie nog vorm krijgen. Zodoende heb ik mijn eigen rol echt zelf vorm mogen geven. Het belangrijkste in mijn werk is ten eerste het organiseren van de onboarding van nieuwe medewerkers. Denk aan equipment en accounts regelen, wegwijs maken van het kantoor en onze cultuur, BHV uitleg, etc. En uiteraard bij uitdiensttreding ook weer alles innemen en afmelden. Verder regel ik het facility management zoals lunch en office supplies, onderhoud ik contact met schoonmakers, beveiliging, de pandbeheerder en de verhuurder. Tevens ben ik hoofd coördinatie BHV en onderdeel van de werkgroep Risico Inventarisatie & Evaluatie, verstuur ik relatiegeschenken, en nog veel meer!”

Als Office Manager ben je natuurlijk altijd op kantoor aanwezig. Hoe zie jij het sociale aspect van werken op kantoor?

“Als ik hier ben zie ik iedereen langskomen, en spreek ze allemaal wel eens. Ik krijg dus van ieder hoekje iets mee, en iedereen kent mij dus ook. Dat vind ik wel echt het unieke aan mijn job. Het is een hele sociale functie, waardoor ik oprecht betrokken kan blijven door bijvoorbeeld een bloemetje te sturen naar iemand die ziek is. Ik zeg altijd: ik ben geen onderdeel van één team, want ik heb eigenlijk een solo functie, maar ik ben juist onderdeel van elk team omdat ik iedereen ondersteun in hun dagelijkse werkzaamheden.”

Hoe kun je vanuit jouw functie bijdragen aan de balans tussen een prettige, sociale sfeer en productieve werkplek?

“Naast de sociale component in mijn werk zijn er veel praktische zaken waar ik mij voor inzet. We zijn op kantoor altijd bezig met zoeken naar hoe het een prettiger werkklimaat kan worden. De laatste tijd hebben we bijvoorbeeld meer groene planten neergezet, wat iets meer rust geeft op een open werkvloer. Ook zoeken we bijvoorbeeld naar goede nieuwe bureaustoelen en computerschermen. Zelfs de kerstboom die nu staat, helpt met een prettige werksfeer, evenals de gezamenlijke, gezonde lunches die we hier voor iedereen klaarzetten elke dag. En zelfs de kleine dagelijkse dingetjes, zoals mensen helpen die iets niet kunnen vinden op kantoor, dragen daaraan bij.” Esther gaat vrolijk verder: “Ik was van de zomer drie weken op vakantie, nou dat heeft iedereen op kantoor echt wel gemerkt!”

Hoe is het om zo'n belangrijk en divers takenpakket te hebben?

“Iedere dag is anders. Ik vind het erg leuk om op projectbasis steeds verschillende dingen op te pakken, zoals het regelen van de nieuwe keuken die binnenkort komt. Mijn functie begon niet alleen met het ontdekken van mijn werkzaamheden, maar gaandeweg ontdek ik ook steeds meer wat mijn talenten zijn en hoe ik die binnen mijn functie het beste tot hun recht kan laten komen. De vrijheid en verantwoordelijkheid binnen mijn rol komen daarvoor goed van pas.”

 

“Ik heb mijn functie zo kunnen vormgeven dat het past bij wie ik ben en wat mijn kwaliteiten zijn. Zo kan ik dat wat ik belangrijk acht ook echt uitdragen in mijn rol als Office Manager hier, en die sociale betrokkenheid is daarin een van de belangrijkste elementen.”

- Esther de Glopper, Office Manager Beequip

Wat zijn de meest leuke projecten die je doet?

“Het allerleukste in mijn werk vind ik het organiseren van events. We hadden laatst bijvoorbeeld een bezoek van Sinterklaas aan onze medewerkers en hun kinderen op kantoor. Dit is het tweede jaar dat we dit doen. Vorig jaar tijdens corona hadden we het online via Teams hadden georganiseerd. Dit jaar heb ik met hulp van Lease Officer Joost van den Berg geregeld dat er een echte boot kwam die Sinterklaas zou afleveren hier aan de Maaskade. We hadden kostuums, mensen die wilden helpen, etc. Uiteraard mét presentjes op zak voor alle 60 kids! Als je alles vooraf goed genoeg organiseert, dan verloopt zo’n event heel soepel en netjes. We hebben uiteindelijk echt een feestelijke sfeer neer kunnen zetten. Wanneer ik dan zie dat de kinderen en hun ouders helemaal in wolken zijn met hun cadeautje, kan ik daar super veel energie uithalen!”

Mooi hoe je laat zien dat je op persoonlijk gebied echt bij je collega’s betrokken bent en om hun geeft. Was het Beequip Sint event ook jouw idee?

“Absoluut! Sowieso is Beequip een bedrijf dat ontzettend goed voor zijn werknemers zorgt. Zeker als je kijkt naar wat er de afgelopen twee jaar allemaal gedaan en georganiseerd is voor medewerkers. Zo kreeg iedereen in coronatijd bijna iedere maand wel iets thuisgestuurd, een kleine herinnering dat Beequip aan hun medewerkers denkt en dat we hopen dat het goed met iedereen gaat. Beequip werkt hard aan de sociale cohesie binnen het team door te kijken hoe we met elkaar in verbinding blijven staan, maar ook dat we lol met elkaar kunnen hebben.”

Ik heb het idee dat de zorgzaamheid die het bedrijf vanuit zijn identiteit uitdraagt ook in jouw rol heel mooi tot zijn recht kan komen.

“Jazeker, het is ook echt iets wat in mij zit. Ik word wel eens de ‘mama van kantoor’ genoemd, en dat vind ik absoluut een eretitel en compliment. Ik zie vanuit mijn vaste werkplek iedereen binnenkomen, en je leest dan toch de gezichten en ziet wat er speelt. Ik voel dus ook echt die zorgzaamheid richting mijn collega’s. Ik heb mijn functie zo kunnen vormgeven dat deze past bij wie ik ben en wat mijn kwaliteiten zijn. Zo kan ik dat wat ik belangrijk acht ook echt uitdragen in mijn rol als Office Manager hier, en die sociale betrokkenheid is daarin dus een van de belangrijkste elementen.”

Tot slot je allerlaatste vraag: wat is jouw favoriete equipment? 

“Mijn favoriete equipment?” Esther geeft al lachend antwoord: “Nou dan moet ik toch zeggen dat het de koffiemachine is! Daarmee zijn niet alleen mijn collega’s in een beter humeur, maar ikzelf ook!”

 

Meer weten over hoe het is om bij ons te werken? Check dan onze openstaande vacatures op werkenbij.beequip.nl of lees onze andere leuke blogs!