Hoe werkt een
leaseaanvraag doen?

Een financiering in 5 stappen

Bereken direct je leaseprijs

Een lease aanvragen doe je niet iedere dag. Daarom willen we je helpen om zo goed voorbereid mogelijk aan de slag te gaan. Hoe werkt dat eigenlijk, een lease aanvragen? Welke stappen komen erbij kijken? We leggen het uit.

Leasen is een vorm van geld lenen, maar ik plaats van dat je zelf bepaalt waar je in investeert, spreek je met de geldverstrekker af wat je van het geld koopt. Het draait dus altijd om een object, neem bijvoorbeeld een graafmachine. De leasemaatschappij koopt voor jou deze graafmachine en jij betaalt deze terug met een vast bedrag per maand voor een afgesproken periode.

Heb je een vraag over leasen?

 

010 340 0844

info@beequip.nl

Stap 1: Machine kiezen en lease berekenen

Het is eerst belangrijk dat je weet welk object (welke machine) je wilt hebben. De allereerste stap van de leaseaanvraag is om deze uit te kiezen bij een leverancier (nieuw) of dealer of handelaar (tweedehands).

Weet je wat het gaat worden? Mooi. Dan kun je nu berekenen wat je leaseprijs gaat worden. Bij Beequip kun je dat online berekenen via de online leasecalculator. Je hebt hiervoor nodig: het bouwjaar, de aanschafwaarde en de conditie van de machine (gebruikt of nieuw). Ook geef je je Kamer van Koophandel-nummer door zodat we de best mogelijke leaseprijs voor je kunnen berekenen.

Stap 2: Leaseaanvraag starten

Aan het einde van de berekening kun je ervoor kiezen om een vrijblijvende offerte naar je toe te laten sturen. Spreekt deze offerte je aan? Neem dan telefonisch contact op via 010-3400844 om de leaseaanvraag te starten. Hiervoor moet je een kopie paspoort en de offerte van de machine naar ons toe sturen. In sommige gevallen hebben we ook de jaarcijfers van je onderneming nodig, deze zullen we dan bij je opvragen. Als we alles hebben ontvangen kunnen we het contract naar je toe sturen. Heb je een transportbedrijf? Dan hebben we in plaats van een kopie paspoort een kopie van je rijbewijs nodig, om de opdracht tot tenaamstelling (OTT) voor jouw nieuwe truck of trailer aan te kunnen vragen.

Stap 3: Contract ontvangen & eerste betaling voldoen

Allereerst is het natuurlijk zaak om het contract en de algemene voorwaarden goed door te lezen. Zo weet je precies wat er van je wordt verwacht en wat je van ons kunt verwachten. Ziet het er allemaal goed uit en is alles naar wens? Dan kun je het contract digitaal ondertekenen. Hiervoor werkt Beequip samen met Signicat, die het digitaal ondertekenen van de leaseovereenkomst veilig en simpel maakt. Samen met het contract ontvang je van ons ook een betaallink, deze dient te worden voldaan. Hiermee betaal je de behandelingskosten, en eventueel de aanbetaling en/of de kosten voor de BTW voorfinanciering. Daarnaast zit er ook een Twikey-link bijgevoegd in de mail. Twikey is de online dienst waarmee je jouw automatische incassomachtiging bij Beequip kunt registreren. Als het contract ondertekend terug is ontvangen, de eerste betaling is voldaan en de automatische incasso is geregistreerd, gaan we over tot het verwerken van het contract.

Stap 4: Contract getekend.. en nu?

Als de bovenstaande stappen zijn doorlopen wordt het contract intern bij Beequip verwerkt. We hebben dan nog een factuur voor de machine nodig op naam van Beequip en foto’s van het materieel met daarop bijvoorbeeld de urenstand, het serienummer, kenteken en een ‘overview’-foto van de hele machine. Deze documenten vragen we allemaal op bij de leverancier. Is het een Sale & Lease Back? Dan kloppen we niet bij de leverancier aan maar bij jou, omdat jij de machine(s) dan zelf in je bezit hebt. Het kan zijn dat onze lease experts de foto’s al hebben gemaakt toen ze bij je langs kwamen om het materieel te inspecteren.

Als alles in orde is dan ontvangen jij en de leverancier positief bericht: de leaseaanvraag is rond!

Stap 5: Uitbetalen.. de machine is van jou!

Dit betekent dat we de machine bij de leverancier gaan uitbetalen. Dit doen we vlak voor de ingangsdatum van het contract, deze datum komt overeen met de dag die jij hebt afgesproken met de leverancier om de machine op te halen.

Je ontvangt van ons de officiële facturen zodat je ook de BTW kunt terugvragen. Hierbij zit ook het amortisatieschema: op deze financiële planning kun je inzien hoe de aflossing verloopt en wat de geplande einddatum is. Maar het allerbelangrijkste: nu kun jij je machine in ontvangst nemen en lekker aan de slag met je nieuwe aanwinst!

Klant verhaal

Beck Logistics

“Alles was in 1 keer geregeld. Precies de flexibiliteit waar ik naar op zoek was. Banken hebben hierin een minder flexibele houding. De visie van Beequip is vernieuwend en veel meer van deze tijd.”

Patrick Stolker, Beck Logistics

Lees hier het klantverhaal

Goed om te weten..

Het klinkt misschien als een heleboel stappen maar bij Beequip weten we dat snelheid noodzaak is. Als jij haast hebt, laten we je echt niet wachten. Een leaseaanvraag kan daarom bij ons binnen 72 uur geregeld zijn vanaf het moment dat jij verliefd wordt op die ene nieuwe machine. Binnen een paar stappen kun jij daarmee aan de slag!

Dat is natuurlijk het belangrijkste, maar misschien wil je ook nog weten dat de eerste leasetermijn (maandbetaling) wordt geïncasseerd in de maand nadat het contract is live gegaan. De maandelijkse facturen voor jouw lease ontvang je ongeveer 18 dagen voor de incassodatum. Als een incassodatum in het weekend valt, wordt de leasetermijn de eerstvolgende werkdag geïncasseerd. Meer vragen? Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op via 010-3400844.