Contact

Via chat, WhatsApp, mail of telefoon helpen we je graag. De vragen die we het meest horen, hebben we hieronder uitgewerkt. Misschien staat jouw antwoord daar dus al tussen. Nog niet helemaal geholpen? Geen probleem, we maken graag tijd voor je vrij.

Direct iemand spreken

Een lease aanvragen doe je niet iedere dag. Wij kunnen ons dus heel goed voorstellen dat je nog een vraag hebt. Geen probleem, ons team zit voor je klaar.

Veelgestelde vragen

Wie is Beequip?

Beequip is een leasemaatschappij voor zwaar werkmaterieel in de agri-, bouw-, infra- en logistieke sector. Wij helpen MKB bedrijven groeien met leaseoplossingen voor gebruikt en nieuw materieel.

Waarom is Beequip anders dan de bank?

Beequip is er voor álle ondernemers, niet slechts een selecte groep. Ook als je net bent gestart of een paar minder goede jaren achter de rug bent helpen wij jou graag groeien. Dit kunnen wij doen omdat we de machine voorop zetten bij de financiering in plaats van de jaarcijfers van je onderneming. IJzer boven cijfers noemen we dat. Wij maken leasen voor het MKB simpel, flexibel en snel. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Welk merk machine kan ik leasen bij Beequip?

Jij of je personeel gaat veel tijd doorbrengen in de machine die je bij ons gaat leasen. Daarom heb je waarschijnlijk een grote voorkeur voor welke machine dit gaat worden: het merk, het type, de capaciteit. Geen zorgen: je mag deze helemaal zelf uitzoeken. Dat is het mooie van leasen: jij kiest, wij regelen de financiering.

Wat is de minimale aankoopwaarde om een lease af te kunnen sluiten bij Beequip?

Bij Beequip kun je een lease afsluiten als de aankoopwaarde van de machine €15.000,- of hoger is.

Hoe lang duurt het aanvragen van een lease bij Beequip?

Van het aanvragen van de lease tot de uitbetaling van de machine door Beequip kan bij ons binnen 1 werkdag. Dit is wel afhankelijk van hoe snel we de juiste informatie van jou toegestuurd krijgen.

Wat is de minimale looptijd van een lease bij Beequip?

Minimaal 24 maanden. Je betaalt gedurende deze periode een vast bedrag per maand. Je weet dus waar je aan toe bent.

Wat moet ik aanleveren als ik een machine lease bij Beequip?

We hebben altijd de offerte van de machine, een geldig ID bewijs en het BTW nummer van je onderneming nodig. Als het van toepassing is op jouw onderneming, hebben we ook een UBO verklaring nodig.

Afhankelijk van de soort lease die je aanvraagt en de grootte van het bedrag kunnen we ook vragen om: jaarcijfers van je onderneming, foto’s van het materieel dat je wilt leasen en eventueel een transportvergunning (NIWO).

Verkoop je jouw machine aan Beequip (Sale and Lease Back) dan hebben we de originele factuur nodig en het betaalbewijs. Het kan zijn dat er dan ook een afstand pandrecht bij jouw bank moet worden gevraagd.

Hoe oud mag het materieel maximaal zijn om bij jullie te leasen?

Dat verschilt per equipmentklasse. Ga uit van gemiddeld 8 jaar op transportmiddelen tot 15 jaar op ander materieel. Neem voor de zekerheid altijd contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wat is een slottermijn?

Een slottermijn is de laatste termijn die wordt betaald bij een financial lease alvorens je juridisch eigenaar wordt van het object. Een hoge slottermijn kan zorgen voor een lagere maandlast, maar daar staat een hogere verplichting aan het einde van de lease tegenover. Daarnaast wordt door een hoge slotsom minder afgelost gedurende de leaseperiode, waardoor uiteindelijk meer rente wordt betaald over de lease. Stel je kiest ervoor om de lease te betalen in maandelijkse termijnen van € 1.000,- met een looptijd van 24 maanden en een slottermijn van € 3.500,-. Je betaalt dan 24 termijnen (maanden) van €1.000,- en bij de laatste termijn (24e termijn) dient ook de slotsom van € 3.500,- te worden betaald.

Wanneer ontvang ik de eerste facturen en het amortisatieschema als ik een lease heb afgesloten?

Je ontvangt deze automatisch per mail als jouw leasecontract is geactiveerd. Het leasecontract wordt geactiveerd zodra Beequip alle benodigde stukken heeft ontvangen en beoordeeld en de eerste betaling van de lease is gedaan.

Wanneer krijg ik mijn BTW factuur?

De BTW factuur ontvang je bij de eerste facturen. Deze worden samen met het amortisatieschema automatisch verzonden als jouw contract is geactiveerd. Het leasecontract wordt geactiveerd zodra Beequip alle benodigde stukken heeft ontvangen en beoordeeld en de eerste betaling van de lease is voldaan.

Wanneer ontvang ik de maandelijkse factuur voor mijn lease?

Ongeveer 18 dagen voor de incassodatum. Op de factuur staat aangegeven wanneer het bedrag wordt geïncasseerd door Beequip. Valt de incassodatum in het weekend? Dan incasseren we op de eerstvolgende werkdag.

Ik heb gekozen voor gespreide BTW betaling. Hoe werkt dit?

Bij Beequip kun je bij het afsluiten van een leaseovereenkomst ervoor kiezen om de BTW gespreid aan ons te betalen in plaats van in één keer voor te schieten. Het BTW bedrag kun je terugvorderen bij je Belastingaangifte. Je ontvangt bij de aanvang van de lease de eerste facturen van Beequip. Hierbij zit ook de factuur voor de te betalen BTW. Beequip incasseert het BTW bedrag in zes gelijke termijnen, namelijk de eerste zes maanden van jouw leasecontract. We maken om het voor jou overzichtelijk te maken een BTW upfront schema. Dit schema kun je terugvinden in de annex B van je leasecontract.

Mijn bank werkt niet met Twikey, de online dienst waarmee ik mijn automatische incasso machtiging bij Beequip kan registreren. Wat kan ik nu doen?

Geen probleem, je kunt de automatische incasso ook regelen met een machtigingsformulier. Dit werkt zo: vul dit formulier in en onderteken het. Vergeet dit niet daarna bij je bank te registreren. Als dit niet is gebeurd kan Beequip nog niet automatisch incasseren. Per bank kan verschillen hoe het registreren van de automatische incasso werkt. Raadpleeg de website van je bank voor meer informatie.

Ik heb een automatisch incasso limiet ingesteld voor het incasseren van mijn leasebedrag door Beequip. Dit limiet wil ik veranderen of verhogen. Hoe werkt dat?

Het limiet heb je ingesteld bij je bank. Je kunt dit dan ook bij hen veranderen of verhogen. Per bank kan het verschillen hoe dit werkt. Raadpleeg de website van je bank voor instructies om het limiet te wijzigen.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Je kunt je klacht indienen door te bellen met: 010-3400844, een chat te starten, een WhatsAppbericht te sturen of te mailen naar info@beequip.nl.

Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

Beequip

+31 (0)10 340 0844

info@beequip.nl

Willemskade 18
3016 DL Rotterdam
Nederland